Najpierw trzeba przygotować maszynę testową i ściągnąć oraz zainstalować zdalny debugger (http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=60EC9D08-439B-4986-AE43-0487EB83C09E&displaylang=ja&displaylang=en) w odpowiedniej wersji. Potem trzeba ustawić czy chcemy pozwolić tylko na debugowanie z sieci lokalnej czy również przez internet.
Następnie najlepiej używać Visual Studio Remote Debugging Monitor w odpowiedniej wersji dla debugowanego procesu (systemy 64 bitowe mają debugger 32 i 64 bitowy) jest to właściwie GUI nad serwerem debugowania. Teraz przez Tools->Options trzeba ustawić sposób uwierzytelniania, do wyboru mamy:
- Windows Authentication - czyli uwierzytelnianie mechanizmem Windowsa, wystarczy przez zakładkę Permissions dodać użytkownika z systemu na którym klepiemy kod
- No authentication - całkowity brak jakiegokolwiek uwierzytelnienia (działa tylko dla kodu natywnego)
Trzeba pamiętać, że Visual nic za nas nie skopiuje więc najlepiej ustawić aby biblioteki standardowe były dołączane statycznie a nie dynamicznie (żeby nie trzeba było kopiować plików dll). I to już wszystko co jest potrzebne do zdalnego debugowania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz