Od 28 lutego skończyły mi się ferie i rozpoczął kolejny semestr na uczelni. Pierwszy tydzień pozwolił na rozeznanie się jak będzie wyglądała moja nauka przez najbliższe 14 tygodni. Muszę przyznać, że ten semestr różni się diametralnie od poprzednich i zapowiada się intensywnie.
Podstawą semestru jest projekt realizowany w ramach 5 przedmiotów (z czego 4 są obowiązkowe i jeden fakultet) w ramach tzw. PBL (Project Based Learning). Poza tym mam jeszcze przedmiot fakultatywny Podstawy kryptografii oraz jeden przedmiot wspólny dla całego roku Sztuczna inteligencja i systemy ekspertowe. Oczywiście jest jeszcze praca inżynierska którą najwyższy czas się już zająć (to już 6 semestr a pod koniec 7 wypadałoby się bronić).
Teraz dokładniej o najciekawszej części tego semestru czyli PBL. Projekt realizowany jest w ramach przedmiotów: Programowanie kart graficznych i konsol, Programowanie gier komputerowych, Programowanie silnika, Rendering czasu rzeczywistego oraz fakultatywnego Projektowania fabuły w grach komputerowych. Jak po nazwach przedmiotów można się domyśleć zadaniem jest napisanie dema gry opartej na własnym silniku (chyba o tym nie wspomniałem ale moja specjalizacja to Technologie gier i symulacji komputerowych).
Oczywiście nie chodzi o napisanie dowolnej gry. Projekt realizowany jest w ramach pewnych zajęć więc musi zawierać elementy które będą podstawą ich zaliczenia. Wymagań trochę jest jednak nie obejmują wszystkiego więc pozostawiają pewną swobodę. Oczywiście jest też mobilizujący do pracy na bieżąco harmonogram co kiedy trzeba pokazać. Projekt tworzony jest w grupach 5-6 osobowych w ramach systemu 2 osoby z gier, 2 z grafiki i 1-2 z pozostałych specjalności (osoby z poza gier mogły wybrać niektóre z przedmiotów jako fakultety). Dodatkowo każda grupa dostanie repozytorium (zdaje się, że SVN) oraz chyba Trac (albo inny podobny system). Na koniec semestru wszystkie ukończone gry wezmą udział w konkursie o puchar rektora (i jakieś nagrody) co jest dodatkową mobilizacją do zrobienia fajnej gry. Sama gra musi być grą 3D oraz musi posiadać fabułę (i to dość złożoną) i musi być napisany przy wykorzystaniu XNA.
Na dzień dzisiejszy jestem w stanie stwierdzić, że to będzie pracowity semestr. Jednak patrząc na jego formę będzie najbardziej rozwijającym semestrem do tej pory. Zapowiada się
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz