Obowiązującym obecnie trendem wśród komórek jest dotykowy wyświetlacz, g-sensor i minimum klawiszy (zwykle blokada, regulacja głośności, odbierz i odrzuć). Oczywiście to nie wszystko ale to są elementy które najbardziej wpływają na sposób tworzenia gier na telefony.
Najbardziej na rozgrywkę wpływa dotykowy ekran i brak klawiszy. Gry na współczesne telefony komórkowe można podzielić na następujące kategorie:
- gry stworzone na ekrany dotykowe (wspierają multi-touch)
- gry zaadaptowane ze sterowania myszką
- gry z wirtualnymi przyciskami do sterowania
- gry sterowane g-sensorem
- gry sterowane dźwiękiem
Gry z kategorii 3 zwykle kiepsko nadają się do jakiegokolwiek grania :P. A tak bardziej serio to moim zdaniem takie sterowanie jest nie wygodne i nijak się ma to prawdziwych fizycznych przycisków. Jednak mimo wszystko da się jakoś zagrać kiedy wszystko się trzęsie (przynajmniej mi się udaje).
Jeżeli chodzi o ostatnią kategorię to jest raczej rzadko spotykana. I kojarzę tylko jedną taką grę ( http://www.youtube.com/watch?v=r1vxeiDFoTk ). I jej wypadku to w teorii można grać wszędzie tam gdzie nie jest za głośno, pod warunkiem, że nie będzie nam przeszkadzać to w jaki sposób będą się na nas patrzyć inni ludzie :).
Oczywiście nie uważam aby gry korzystające z ekranu dotykowego lub sensora były złe, tylko znacznie mniej mobilne niż tradycyjne rozwiązanie z fizycznymi przyciskami (w które jednak łatwiej trafić kiedy wszystko się trzęsie) i trochę może to zabijać ich sens. Dlaczego? Ponieważ dla mnie jednym z głównych zastosowań gier na urządzenia mobilne jest zapewnienie rozrywki na czas podróży.
A jakie gry natchnęły mnie do tych przemyśleń? Finger Physics oraz SliceIt! (na platformę bada) obie zresztą bardzo fajne ale wymagają dokładności :P.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz